Filmski osvrt: Kula tmine

02. 09. 2017

Dobrodošli u još jedno izdanje filmskog osvrta Europostera. Današnja tema je “Kula tmine” Stephena Kinga.  Ovaj film temeljen je na radnji jedne znanstveno fantastične novele koju je autor pisao tijekom više godina, a ona slijedi priču o svijetu koji štite čudovišta, uz pomoć misteriozne kule. Osobno nisam pročitala priču, tako da mi je ovaj film bio prvi susret s njom. Dovoljno sam rekla, skočimo u portal i nadajmo se najboljem uz ovaj filmski osrvt. Nemojte zaboraviti da postoji mogućnost da Vam otkrijem i nešto iz sadržaja filma.

Priča

Nalazimo se u vremenu u kojem ljubitelji knjiga, poput mene i Vas, zahtijevaju od Hollywooda adaptacije sjajnih priča koje se nalaze na stranicama u dobre filmove. Problem je što su priče u knjigama ispričane u brojnim detaljima koje je jako teško stisnuti u film koji traje 90 minuta te još postići da se taj film svidi i onima koji nisu čitali knjigu. Iz onoga što smo pročitali, priča obiluje pojedinostima, a čitatelje osvaja raznim malim zapletima koje slijedi. Film, s druge strane, prati toliko događaja da smo se povremeno gubili. Imamo prijatelja koji je pročitao knjigu i on nam je govorio pojedinosti kako bismo mogli razumjeti priču. Hollywood mora naučiti da nam je draže nekoliko filmova u kojima se može obraditi puno detalja od filma brzog ritma koji samo treha donijeti zaradu.

Emocije

Govorit ćemo o samo dva događaja. Emocionalna drama Gunslingera koja ga pokreće u osveti dobro je obrađena i snimljena. Vidjeli smo trenutak u kojem antagonist ubije Stevena Deschaina koji je bio vrlo blizak protagonistu. Problem je što je to bio samo flashback i nismo uspjeli razumjeti odnos koji su imali tijekom godina i nismo vidjeli niti odgovarajući dijalog koji bi nam to objasnio. Drugi je trenutak bio kad je  Laurie umrla. Ponovno, nije bilo nikakvog razvoja o odnosima preudane majke i sina. Vidjeli smo trenutak u kojem Walter čita njena sjećanja. Sjećanja su mogla biti bolje obrađena u obliku brzog razvoja sinovih problema sa snovima na početku filma. Ovako nismo uspjeli razumjeti razlog zbog kojeg je poslala dijete u psihijatrijsku ustanovu.

Glumci su dali sve od sebe

Dogodila se zanimljiva stvar. Kad sam vidjela lice Matthewa McConaugheya na ekranu, nisam se mogla zaustaviti da ne viknem  “Muuuurph”. Dobro se sjećam filma Interstellar, haha. Njegova je gluma bila ispodprosječna. Volim ovog glumca i doista je dobro odglumio velikog negativca. I Idris Elba obavio je dobar posao, a njegov je lik imao izvrsnih trenutaka, kao što je onaj kad puca s ogromne udaljenosti.

Ukupno je film mogao biti bolji i zaista smo izgubili priču gledajući ga. Likovi su se mogli bolje razviti, ali su glumci obavili dobar posao glumeći svoje uloge. Efekti su bili dobri i vidjeli smo neke zaista izvrsne akcijske scene. Nekoliko smo se puta nasmijali. Najdraži su nam dijelovi oni u kojima Roland uđe u naš svijet i pokušava piti kolu. Voljeli bismo da snime nastavak, ali bi promjena režisera mogla biti dobra odluka. Kula tmine ima dobar potencijal u žanru znanstvene fantastike i nadamo se da neće odustati nakon ovog filma.

Nadamo se da ste uživali u ovom filmskom osvrtu, a ako Vam se film svidio ili volite ovu knjigu, za Vas imamo neke prekrasne proizvode. Vidimo se uskoro!

POGLEDAJTE NAŠE PROIZVODE INSPIRIRANE FILMOM KULA TMINE!

Lucia