Filmski osvrt: Igra prijestolja (prve četiri epizode)

28. 08. 2017

Dobrodošli u još jedan filmski osvrt ovdje, na Europosterima. Malo ćemo ga promijeniti i napraviti osvrt na TV seriju, odnosno na u uredu omiljenu seriju Igra prijestolja. Gotovo je nemoguće uhvatiti svaki detalj epizoda pa ćemo ga podijeliti na osvrt na prve četiri epizode, a nakon toga ćemo napraviti novi osvrt nakon finala sezone. OPASNOST spoilera! Ako niste gledali prve četiri epizode, trebali biste napustiti ovu stranicu. Sad kad smo Vam to rekli, teleportirat ćemo se u svijet Leda i vatre i provjeriti naše omiljene likove iz Westerosa.

Razvoj likova

Govorit ćemo o nekim likovima kod kojih smo vidjeli najveće promjene i najveći razvoj.  Arya Stark  je lik koji se u seriji nalazi od prve sezone i postala je vrlo učinkovit ubojica. Sviđa nam se kako je postigla svoj puni potencijal ubijajući ljude sa svog popisa, a svidjelo nam se i kako ju okolina pokušava vratiti na svijetlu stranu postavljajući joj na put različite likove, poput Lannisterovih vojnika i ponovnog susreta s Nymeriom. Sam proživljava svoj “san” u Citadeli i sviđa nam se kako polako otkriva da meštri nisu ono čime ih je on smatrao. On polako krši sva pravila kako bi učinio dobra djela za kraljevstvo i pomalo pomaže u razvoju zapleta (zmajsko staklo u Zmajevom kamenu). Maloprsti i Varys teško se prilagođavaju novom svijetu koji su pomogli stvoriti, svijetu rata. Vrijeme pažljivih političkih manipulacija i planiranja došlo je kraju i sad smo u vremenu rata. Još uvijek imaju sjajne dijaloge, ali vidimo da njihovo vrijeme lagano dolazi svom kraju. Pas je jedan od naših omiljenih likova i polako se okreće Gospodaru svjetla. Nadamo se da neće postati prevelik fanatik, kao ljudi iz sezone 6. Ako se bude držao samo vizija, mislimo da će biti u redu. Imao je i svoj humani trenutak kad je bio vraćen u događaj iz prethodne sezone. Trenutak brutalnosti koji je njegovu moralnost stavio pod upitnik.

Prisjećanja

Tijekom 7. sezone vidimo brojna prisjećanja na događaje koji su se dogodili u prošlosti serije i u knjigama. Qyburn sa svojim katapultom prisjećanje je na vrijeme kad su Targaryeni pokušavali osvojiti Dorne, a njihove su zmajeve rušile upravo takve naprave. Ponovno vidimo i Vruću pitu koji pokušava vratiti Aryu na njenu dobru narav iz prošlosti. Kad govorimo o Aryi, imamo Nymeriju, njenog strahovuka uz koju nam se vraćaju sjećanja na njihov tužan rastanak. Imamo zmajsko staklo koje nas vraća u davnu prošlost Westerosa a povijesne lekcije iz knjiga uvijek su dobrodošle. Vidimo i stvarni primjer onoga što je Robert Baratheon znao reći: “nikad se nemoj boriti protiv Dothrakija na otvorenom polju’. A scenu se zaista isplatilo vidjeti.

Ponovni susreti

Jako smo dugo čekali na ponovne susrete do kojih dolazi u ovoj sezoni. Čini se predobro da bi bilo istinito. Starkova djeca napokon su ponovno zajedno. Vidjeli smo i ponovni susret Arye i Nymerije koji smo čekali od kad su se razdvojile. Vidjeli smo i susret Jona i Tyriona, dvojice koju su odbacile njihove obitelji, a sad se nalaze na moćnim položajima. Sukobi Dany i Cersei bili su sjajni. Iskreno, nismo mislili da će Cersei krenuti u borbu protiv invazije, ali je dobro postupila i u njoj vidimo puno očevog karaktera. Način na koji strateški razmatra svaki pokret i način na koji se osvetila pješčanim zmijama obilježavaju vrhunsku osvetničku kraljicu. Lijepo je da Dany napokon ima pravi izazov pred sobom. Isto tako, ponovni susret Eurona i njegove unučadi bio je razvoj lika koji mu je trebao. On je sadistički, narcisoidni gad koji će se pokazati kao pravi izazov za Cersei, ali i za Dany. Naravno, najvažniji ponovni susret/prvi susret bio je susret Dany i Jona. Napokon su se sreli i imali nekoliko pristojnih zajedničkih scena. Možemo vidjeti da se u epizodama razvija romansa, iako nam to, radi Jonovog porijekla može biti čudno, ali… to je normalno u svemiru Leda i vatre. Jedva čekamo više toga.

Put koji smo do sad prešli

Osjećaj koji smo dobili iz dosadašnjih epizoda pomalo je miješan. Sve se brzo događa i svi to osjećamo radi magičnih teleportacija likova, ali u isto vrijeme, doživjeli smo dobar razvoj sporednih likova koji nam se jako svidio, vidjeli smo i veliku bitku sredine sezone (drugo vatreno polje), a vidjeli smo i da je jako teško stisnuti toliko priče u samo jednu sezonu. Nadamo se da će se u sljedećoj sezoni stvari sporije odvijati. Do sad smo zadovoljni scenama i likovima i vrlo ćemo brzo napraviti osvrt za posljednje tri epizode. Do tada…

POGLEDAJTE NAŠE PROIZVODE INSPRIRANE SERIJOM IGRA PRIJESTOLJA!

Lucia

Make art, spread love and have fun! That's how I live my life.

Poduzeće Europosteri.hr je osnovano 1999. godine. Od tada smo postali jedni među najvećim europskih proizvođačima proizvoda kao što su plakati, umjetnički tisakkalendari, te slike i zidno slikarstvo. Nudimo cjelokupnu uslugu uokvirivanja, pakiranja i otpreme. Naš najveći prioritet i obveza je zadovoljstvo naših kupaca.

info@europosteri.hr